Högskolan i Halmstad – Lärarprogrammet
Högskolan i Halmstad stod inför utmaningen att skapa en kampanjfilm för deras lärarprogram som skulle visa hur passion kan användas för att inspirera andra och locka blivande studenter. För att lösa detta utvecklades ett manus och synopsis i nära samarbete med kunden för att få fram rätt känsla och budskap.
Genom att planera inspelningsplatser med ett tydligt storyboard kunde vi effektivisera produktionsprocessen och under en tvådagar genomfördes inspelning med regissör, fotograf och två kameror. Riktiga lärarstudenter användes för att ge filmen äkthet och trovärdighet.
Resultatet blev en film som väl mottogs av Högskolan i Halmstad och användes flitigt i marknadsföringen på sociala medier, deras hemsida och mässor. Filmen blev även nominerad till Publishingpriset 2022 och genererade cirka 10 000 klick. Det engagerade materialet bidrog till att locka besökare och öka antalet ansökningar till lärarutbildningarna, trots en nedåtgående trend.