Högskolan i Halmstad - Gabardin

Högskolan i Halmstad

Produktion

Koncept

Story

Post produktion

Utmaningen

Uppdraget var att skapa en kampanj för att dels stärka varumärket och positionen som det “innovationsdrivna universitetet”, dels öka känslan av stolthet hos personalen och studenterna. Det var helt nödvändigt att kampanjen verkligen andades Högskolan i Halmstad för att göra den autentisk och pålitlig för både nuvarande och framtida studenter. Därför filmade vi på plats runt campus, med verkliga studenter, i verkliga miljöer.

Prisvinnare

Filmen nominerades och vann Publishingpriset i kategorin “Filmer som marknadsför företag och organisationer” med motiveringen “för utmärkt tempo, vacker redigering och välgjord scenografi”.

Match out

Faces

Match-cut

Filmen använder en teknik som kallas ”match-cut” och går ut på att använda en rörelse eller form som skapar en mjukare övergång mellan olika klipp. Denna teknik valdes för att symbolisera hur olika perspektiv möts genom att illustrativt visa att det finns gemensamma nämnare (i filmen illustrerad med en rund form) inom flera olika ämnesområden.
I filmen beskriver en voice-over hur en idé kommer till, genom att möta olika perspektiv och att det är viktigt att utmana varandra och sitt eget perspektiv för att komma vidare.
Målet är att tittaren i slutet av filmen ska känna att det bara finns ett svar på hur en ny innovativ idé kommer till – nämligen att olika perspektiv möts.

Kampanjfilmen skulle förmedla budskapet om kombinerad innovation och etablera Högskolan i Halmstad som ett innovativt universitet på ett inspirerande och kraftfullt sätt.

Image description
Image description