Stillfront - Gabardin

Stillfront Group - Strategifilm

Stillfront Group är en ledande aktör inom mobil- och webbläsarspelsstudior.
Ett av våra senaste projekt till Stillfront var utmaningen att skapa en engagerande VD-film som skulle förmedla företagets nya strategi och företagsvärderingarna. För att göra detta antogs en innovativ lösning.

 

En längre film delades upp i fyra delar med ett personligt och avslappnat tilltal, inspirerat av dokumentära metoder. Under en enda dags inspelning med ett litet men effektivt team, satsade vi på en visuell stil som tydligt representerade företagets identitet.

 

Resultatet spreds över hela världen till samtliga 21 spelstudios inom Stillfront och hade en tydlig inverkan på kommunikationen av företagsbudskapen. Genom denna strategifilm lyckades man på ett effektivt sätt kommunicera den nya strategin och värderingarna till en global publik.

Stillfront

Enter the game

Hösten 2019 fick Gabardin för första gången förtroendet att designa och genomföra deras första Capital Markets Day, ett online event i syfte att attrahera investerare och finansiella analytiker. Ofta betraktas dessa event som obligatoriska och ganska traditionella, istället för en plattform för att bygga och förstärka varumärket, och generera uppmärksamhet.

Hype the crowd

Vad händer om vi behandlar detta tillfälle som en lansering av ett nytt spel? Vi tog oss an uppdraget genom att se hur spelföretag och -publicister bearbetar sina målgrupper inför en lansering, och vi utgick från att den finansiella världen aldrig sett en liknande Capital Markets Day förut. Vi blandade grepp och uttryck från spelvärlden med finansvärlden, och voilà – en unik Capital Markets Day för en unik koncern av spelutvecklare var född!

Boulder

The coin

Image description
Image description