Älvsbyhus - Gabardin

Älvsbyhus kampanjfilmer

Sveriges största småhustillverkare Älvsbyhus strävar efter att utveckla, sälja och tillverka attraktiva, färdigmonterade trähus av hög kvalitet till det bästa priset på marknaden. En utmaning de stod inför var kundernas oro för att byggandet av hus skulle bli kostsamt och att det skulle uppstå oväntade kostnader längs vägen. För att adressera detta utvecklade vi tillsammans med Oh My två koncept: ”Inga överraskningar” och ”Mer över till annat”.

Genom tre filmer med fokus på oväntade händelser i hemmet och tre filmer som visade hur kunder skulle få mer pengar över till annat genom att välja ett Älvsbyhus, arbetade de för att skapa övertygande berättelser. Inspelningen ägde rum under två dagar i Älvsbyhus visningshus, där en utvald familj fick representera hela berättelsen för att skapa snabb igenkänning.

Resultatet blev tre filmer i två olika längder, 6 sekunder och 15 sekunder, som användes i betald annonsering i Sverige, Norge och Finland för att nå ut till potentiella kunder. Dessa filmer fick en god spridning och mottogs positivt för sina humoristiska inslag, vilket bidrog till att minska kundernas oro och öka intresset för Älvsbyhus.

Flygfisken

Konserten

Mer över till annat, grillat

Tacos

Godispåsen

Grillen